Er du træt af at være tynd eller skal du bare have mere muskel på din krop – så læs her for tilbud på Weight Gainer! Prisen på Weight Gainer kan svinge meget fra producent til producent, derfor kan det oftest være svært at gennemskue hvordan du finder de det rigtige til den rigtige pris. Brug et par minutter på at læse denne guide til hvordan DU finder de bedste tilbud på Weight Gainer!

Træner du for at opbygge muskelmasse, så kender du måske allerede til produktet, Weight Gainer. Weight Gainer kommer ligesom alle andre kosttilskud i forskellige prisklasser, og ofte er der altid rigtig gode tilbud på Weight Gainer at hente. Vær dog forberedt på at pris og kvalitet hænger sammen.

Hvis du har nogle helt faste præferencer i forvejen, når det kommer til mærket af Weight Gaineren. Hvis du f.eks. er trofast bruger af LinusPro’s Weight Gainer, så er det smart at drage til de sociale medier, da producenterne altid reklamere på disse medier når de f.eks. har tilbud på Weight Gainer e.l. Dette er en af de bedste måder at holde sig opdateret, hvis du skal ud at finde gode tilbud på Weight Gainer. Udover de sociale medier, så bruger mange producenter af kosttilskud deres nyhedsbrev/mail, til at informere deres nuværende kunder omkring ekstra gode penge at spare ved at benytte sig af deres tilbud på Weight Gainer.

Hvis du ikke har nogle præferencer når det kommer til mærket af Weight Gainers, så er google der også til at hjælpe dig. Det mest enkle er at søge i søgefeltet på tilbud på Weight Gainer og efter ingen tid har du en lang række muligheder for at finde et tilbud på Weight Gainer der passer til dig. Weight Gaineren i sig selv er lidt dyre end den mere almindelige Whey protein, da den indeholder flere kalorier fra kulhydrater og fedt, som er essentielle af få, hvis dit mål er at opbygge mere muskelmasse. Grundet den højere pris, siger det sig selv at det kun er en god idé at undersøge markedet for de bedste tilbud på Weight Gainer, når du skal ud og have nyt stash. Mange virksomheder giver bedre tilbud på Weight Gainer desto mere du køber. Så hvis sommeren er gået på held og de mørke måneder står for døren, så er det ved at være bulk-sæson og hvorfor ikke spare fornuftige penge samtidig med at du får opbygget noget mere muskelmasse henover vinteren.

 

Er et træningsbælte nødvendigt?

On november 11, 2015, in Træningsudstyr, by admin

Træningsbælter bliver mere og mere populære, og derfor er det også på sin plads at spørge sig selv, om man egentlig har brug for et træningsbælte, inden man bliver grebet af stemningen, og bare skal have et for at følge strømmen. Nedenfor kan du se 4 spørgsmål, du skal stille dig selv, inden du køber et træningsbælte.

Har jeg styr på teknikken i de øvelser, som jeg vil bruge bælte til?
Hvis du ikke har styr på teknikken i de øvelser, som du har tænkt dig at bruge bæltet til, så er det ikke en god idé at investere i et træningsbælte. Du skal lære den rigtige teknik uden brug af udstyr, før du begynder at overveje at bruge bælter mm. Ellers kan et bælte nemlig “dække over” nogle af dine tekniske fejl, så du ikke opdager dem, før det er for sent. Du kan læse en artikel om squat teknik her.

Er jeg stærk nok, til at det er nødvendigt at bruge bælte?
Hvis du kun har trænet et par måneder, og knapt nok kan squatte din egen kropsvægt, så er det ikke endnu, du skal overveje at købe et træningsbælte. Det er min personlige mening, at man ikke skal begynde at overveje at anskaffe sig et bælte, før man har opbygget en tilstrækkelig styrke helt uden bælte. Min anbefaling er, at du ikke anskaffer dig et bælte før du, som mand, kan squatte 1,5 gange din kropsvægt. Vejer du 80 kg skal du altså ikke købe et bælte, før du kan squatte 120 kg en gang. Det vil sikre, at du ikke begynder at squatte meget tungt med et bælte, før kroppen har vænnet sig til at løfte tunge vægte, og det vil opbygge din core-styrke, hvilket leder mig til næste spørgsmål.

Er min core-styrke god?
Det er vigtigt, at du har en god core-styrke inden du begynder at bruge bælte. Bæltet støtter nemlig coren, og derfor vil du nemt komme til at få en svag core-styrke, hvis du fra start bruger bælte. Det er ikke godt, da du vil få problemer ved squat uden bælte, og din risiko for skader vil blive større. Desuden giver en stærk core-muskulatur nogle flotte mavemuskler!

Kan du svare ja til de første 3 spørgsmål, er der kun det sidste spørgsmål, du skal overveje, før du er klar til at købe et bælte…

Hvorfor vil jeg have et træningsbælte?
Hvis svaret her er noget med at det er fedt, eller at du bare vil kunne squatte mere en Karsten nede fra centeret, så drop det. Men er det fordi, du faktisk ønsker at blive stærkere og større, og du vil bruge bæltet som et fornuftigt værktøj, så slå til. Så er du klar til at købe et træningsbælte.

 

 

Står du og mangler et par billige power straps? Hvis du træner meget, og godt kan lide at løfte tungt, kan et par power straps være en enormt god investering. Det kan give en kæmpe forskel at bruge straps i de tunge løft. Især til dødløft og tunge pullups, der kan være belastende for håndleddene, er det meget populært at benytte sig af dem, når belastningen bliver så stor, at din grebsstyrke og den udvikling simpelthen ikke kan følge med længere. Hvis du ikke ved, hvordan du bruger straps, kan du med fordel læse her: Hvordan bruger man straps?

Men udvalget af billige straps på markedet er enormt, og som med alt andet kan det være utroligt svært at beslutte sig for, netop hvilke man skal købe. Hvis du gerne vil have en købsguide til de billigste på markedet, kan du finde en her.

Udover de mange forskellige brands, der laver straps, er der samtidig forskellige typer af produktet. De fleste vælger at købe dem i bomuld, men der findes også mange læderstraps derude. Fordelen ved bomuld er dog, at de oftest er langt billigere end læder – læder kan måske være mere behageligt at løfte med. Men hvis man skal have et par ordentlige straps i læder kommer prisen ofte op i det femdobbelte, hvis man ikke vil have et elendigt produkt og følelsen af, at man har købt et stykke læder fra et dyr, der aldrig har set en ko. Mit bedste råd er derfor klart at købe dem i bomuld, da læderet også nemt kan blive ulækkert i længden.

Men hvornår skal man så bruge dem? Det er et spørgsmål, man hører lidt for ofte.

Her må man gerne bruge lidt sund fornuft, så svaret på det spørgsmål må være: brug dem kun, når det er nødvendigt. Hvis du ikke har problemer med grebet i den gældende øvelse, så lad være med at bruge straps. Så simpelt er det.

Hvis du leder efter et tilsvarende produkt, men primært vil bruge det til kropsvægtøvelser, kan jeg klart anbefale et par hook straps, der er lidt nemmere og hurtigere at bruge til eks. pullups.

Jeg håber, du kunne bruge min guide til billige straps.

Tagged with:
 

Spar penge på træning

On juni 13, 2014, in Diverse, by admin

Vil du gerne spare penge på træning? Så er indlægget “Spar penge på træning” noget for dig. Du er måske på SU, eller har bare en lav indtægt? Mange af dem der træner er unge mennesker under uddannelse, og det kan være svært at leve sundt, fordi det kan være dyrt. I dette indlæg vil jeg give dig et par tips til hjemmesider, som kan spare dig mange penge på produkter relateret til træning over tid.

Fitness-pris.dk
Fitness-pris.dk er en dansk prissammenlignings-side, som har specialiseret sig indenfor træning og fitness. Har kan du bl.a. finde en masse forskelligt træningstøj, træningsudstyr og kosttilskud. Siden gør det nemt over overskueligt at sammenligne priser på sværs af forhandlere og mærker. Det gør det meget nemmere for dig, at få de rette priser, på de produkter som du mangler til træning.

Traincheap.dk
Traincheap.dk er en dansk blog med guides til hvordan du sparer penge på træning og fitness. Der bliver jævnligt postet indlæg, som kan spare dig mange penge. Fx. guides til hvor du finder de billigste træningshandsker eller det billigste proteinpulver. Alt i alt en meget nyttig side at læse med på, hvis man har brug for nogle gode tips. Kan specielt anbefales til folk på SU eller lignende, som ikke har så mange penge til rådighed.

Tilbudsguiden på Bodybuilding.dk
Forummet Bodybuilding.dk har en tilbudsguide, som de smider online en gang i ugen. Det er en kort oversigt over de gode tilbud, som en bodybuilder kunne være interesseret i. Tilbuddene er endda kategoriseret efter hvor godt tilbudet er, hvilken slags produkt det er og om det er økologisk eller ej. Man kan snildt spare en masse penge på mad-budgettet, hvis man følger med, og køber sin mad på tilbud.

Det var et par tips fra mig til dig, til hvordan du kan leve din sunde livsstil en smule billigere. Det behøver jo ikke handle om træningsudstyr hver gang.

Tagged with:
 

Nye billige træningshandsker

On maj 20, 2014, in Træningsudstyr, by admin

Vi har tidligere her på Traeningstasken.dk skrevet om træningshandsker, og diskuteret om de er værd at investere i, og om det overhovedet er fornuftigt at bruge dem. Men uanset om man er fan af handsker eller ej, så er det en kendsgerning, er det sandsynligvis er den mest benyttede accessories til træning i Danmark. Der er i hvert fald rigtig mange, som har et par træningshandsker. Men hvor finder man de bedste træningshandsker til prisen? Det vil jeg give dig svaret på i dette indlæg, så du ikke skal spilde dine hårdt tjente penge.

Hvad skal man kigge efter?
Når du leder efter et par nye handsker til træning, skal du være opmærksom på et par ting. Materialet er bl.a. vigtigt. En læder handske vil ofte kunne holde længere, men muligvis også være varmere at have på. Derfor er det efter min mening bedst at finde en handske, som kombinere slidstærk materiale med åndbart materiale. Desuden skal du være opmærksom på, om du skal bruge håndledsstøtte eller ej. Det kan være en fordel at bruge en handske med håndledsstøtte, hvis du ikke har wrist wraps, og ønsker at give dit håndled øget støtte under styrketræningen. Handsker med håndledstøtte koster dog ofte en del mere end dem uden.

Power Addict træningshandsker
Det danske mærke Power Addict har netop lanceret en ny træningshandske i læder med håndledsstøtte, som kun koster 99 kr. i intro perioden. Det er meget billigt for en handske med håndledsstøtte. De lancerede i samme forbindelse et neopren bælte, som kunne være et godt træningsbælte til kvinder. Hvis kvaliteten er som andre Power Addict produkter, vil den ligge i den rigtig høje ende. Umiddelbart ser det godt ud, da der er læder/ruskind inderst og åndbart materiale på oversiden. Så leder man efter et par billige træningshandsker, så er det bestemt et kig værd. Om ikke andet, så kan du bruge denne handske som sammenligningsgrundlag, når du skal vurdere value for money på andre handsker.

Tak fordi du læste med.

Tagged with:
 

Anbefalet udstyr til military press

On april 28, 2014, in Træningsudstyr, by admin

Så skal vi have endnu en omgang “Anbefalet udstyr til…” Denne gang er det military press, som vi skal kigge nærmere på. Hvilket udstyr er godt til kongen af skulder-øvelser?

Træningsbælte
Når man skal løfte ting over hovedet, kræver det meget core-styrke. Det sætter bl.a. din lænd under et stort pres, når man løfter en vægtstang over hovedet. Ved at bruge et træningsbælte styrker man coren, og gør dermed at man nemmere kan holde et ordentligt opspænd under øvelsen. Det munder i de fleste tilfælde ud i en større kraftoverførsel. Det vil med andre ord sige, at tager du et bælte på til military press, kan du højst sandsynligt smide 5-20 kg mere på stangen. Husk dog ikke at overdrive brugen af bæltet. Du skal ikke ende med ikke at kunne lave øvelsen uden.

Wrist wraps
I alle tunge presseøvelser kan det være en fordel at bruge wrist wraps. De giver støtte til håndledet under øvelsen, og hvis du har dem løst på mellem sæt, hjælper de også med at holde håndlede varme. Derved kan du undgå en del håndledsskader. Håndledsbind kan også give en bedre pressepositur i håndedet, og derved øge kraftoverførslen til stangen. I de tilfælde vil du faktisk blive stærkere udelukkende ved at bruge et par wrist wraps.

Albuebind
Albuebind kan være en god idé at bruge til miitary press, hvis du har problemer med albuerne. De kan nemlig hjælpe med at holde albuerne varme under træning, og derved have en skadesforeybyggende effekt. Har du ikke problemer med albuerne, vil jeg mene at du sagtens kan undvære at bruge albuebind. Men har du tidligere oplevet bøvl med dem, så kan det kun anbefales.

Disse tre stykker træningsudstyr, er det som jeg anbefaler til military press. Mangler der noget udstyr til military press? Så skriv en kommentar, så tager vi gerne din anbefaling til efterretning. Tak fordi du læste med.

Tagged with:
 

Guide til køb af træningsbælte

On april 10, 2014, in Træningsudstyr, by admin

Der er mange fordele ved at bruge et bælte til styrketræning. Derfor er der også mange, som vælger at investere i et. Men hvad skal man kigge efter, og hvordan vælger man det helt rigtige? Det vil jeg hjælpe dig med. Nedenfor kan du læse min korte guide til at vælge det helt rigtige bælte til styrketræning.

1. Har du brug for et bælte?
Først skal du gøre op med dig selv, om du virkelig har brug for et træningsbælte. Er du nybegynder, er det højst sandsynligt ikke en god investering. I det tilfælde vil jeg anbefale dig at vente lidt, før du bruger dine penge på et bælte. Har du derimod trænet et stykke tid, så kan det være en rigtig god idé, og du kan fortsætte til step 2.

2. Valg af materiale
Det første valg du skal træffe, er hvilket materiale du vil have. Der er reelt to valgmuligheder; læder og neopren. Læder bælter vil give den bedste støtte og har længere holdbarhed, men er også dyrere. Neopren bælter er derimod en del billigere, men kan ikke give samme støtte som et bælte af læder. Så gør op med dig selv, hvad du pririoterer højest.

Neopren bælte.

3. Valg af bredde
Det næste du skal afgøre, er hvilken bredde du ønsker. Her anbefaler jeg, at du i alle tilfælde forsøger at finde et bælte som er ca. 10 cm bredt. Det er den bredde, som jeg har erfaret, er bedst.

4. Valg af spænde
Når du har valgt bredde, skal du vælge hvilken slags spænde, bæltet skal have. Har du valgt neopren, har du ikke så mange muligheder, og derfor skal du bare tage den almindelige velcro-lukning, som de allesammen har. Har du valgt læder, skal du vælge imellem et almindeligt spænde og en lever-lukning. Her vil jeg anbefale lever-lukningen til styrkeløfteren og det almindelige spænde til bodybuildere/fitness atleter. Dette er fordi, at lever-spændet giver en ekstremt tæt lukning. Dettte er godt til få reps, men er ikke optimalt til mange gentagelser.

5. Valg af størrelse
Til slut finder du bare et bælte, som passer til din livvide. Sørg for at vælge et bælte, hvor du både kan tage lidt på og tabe dig lidt, uden at det gør, at du ikke kan passe det længere.

Jeg håber at du kunne bruge min guide til køb af træningsbælte.

Tagged with:
 

Er træningsudstyr nødvendigt?

On marts 24, 2014, in Træningsudstyr, by admin

Vi har her på Træningstasken længe skrevet om træningsudstyr i alle afskygninger. Men er det egentlig nødvendigt at bruge? Det vil jeg forsøge at give et svar på i dette indlæg.

Det korte svar
Det korte svar på spørgsmålet er “nej”. Det vil aldrig være absolut nødvendigt at bruge træningsudstyr til træning. Man kan sagtens træne uden og få gode resultater.

Det lange svar
Det lidt længere svar på spørgsmålet er dog, at det kommer an på ens niveau, træningserfaring og ambitioner, i hvor høj grad man kan betragte brugen af træningsudstyr som en nødvendighed. Vi kan hurtigt blive enige om, at det ikke er nødvendigt for en begynder at bruge et bælte til hans 80 kg squats. Men for den erfarne løfter, kan bæltet måske være den ting, som bringer dem op til et højere niveau, end de ellers ville kunne komme op på. Så jo længere tid du har trænet, jo mere fornuftigt vil det være at investere i noget træningsudstyr. Det er stadig ikke absolut nødvendigt, men fordelene bliver mere og mere åbenlyse. I eksemplet med bæltet, kan bæltet hjælper med at forhindre skader, som måske kan opstå for den erfarne løfter, når han/hun træner med tunge vægte ofte. Bruger vi et dip bælte som eksempel, vil det også bliver nødvendigt, for at kunne blive ved med at have en progression i ens træning. Ambitionsniveauet spiller også ind. Har man planer om at stille op i styrkeløft duer det ikke, at man ikke bruger bælter bare en gang i mellem. For det er standarden i den sport, at man bruger styrkebælter, også i de klasser som er raw (udstyrsfri). Som bodybuilder kan det også blive næsten nødvendigt at bruge straps, hvis man ønsker at ryggens muskulatur skal udvikle sig i et lidt højere tempo end ens grebstyrke.

Det var så mit svar på det spørgsmål. Jeg håber, at du fandt det nyttigt.

Tagged with:
 

Derfor skal du have en foam roller

On marts 11, 2014, in Træningsudstyr, by admin

Foam rollers bliver mere og mere populære rundt omkring i de danske fitnesscentre, og det er med god grund. Så i dette indlæg vil jeg skrive lidt om, hvorfor du skal have en foam roller. Så ved du i hvert fald, hvad du går glip af ved ikke at have en.

Hvad er en foam roller?
Først skal vi lige have slået fast, hvad en foam roller er. En foam roller, også kaldet en skumrulle eller massagerulle, er et PVC rør med skumbelægning, som man bruger til at lave SMR. SMR står for self-myofacial-release, og er en slags dybvævsmassage, hvor man trykker på bestemte områder af kroppen for at løsne spændendinger. Disse spændinger kaldes også trigger points.

Fordelene
Det er adskillige fordele ved at bruge en foam roller til at lave SMR. Det er bl.a. bevist at SMR forkorter restitutionstiden, øger blodgennemstrømningen i muskulaturen, forebygger skader og er med til at fjerne arvæv. Der er altså en masse gode ting, som du kan få ud af at bruge en skumrulle. Det er også på baggrund af alle disse fordele, at mange profesionelle atleter er begyndt at putte SMR ind i deres træningsrutiner. Den sidste store fordel er at foam rolling er billigt. Det er langt billigere at købe en massagerulle og behandle sig selv, end det er at gå til en professionel behandler.

Ulemper?
Der er meget få ulemper ved at bruge en foam roller. Den største er, at selve behandlingen godt kan være en smule smertefuld. Men det er jo blot ligesom al dybvævsmassage. Så kan du holde smerten ud, skal du helt klart anskaffe dig en.

Hvor kan man købe en?
Man kan købe skumruller mange steder på internettet og i fysiske butikker. Vi anbefaler denne foam roller. Det er efter vores mening den bedste til prisen i Danmark.

Tak fordi du læste med. Jeg håber, at du blev klogere på foam rollers.

Tagged with:
 

Spar penge på pre-workout tilskud.

On februar 25, 2014, in Diverse, by admin

Normalt handler Traeningstasken.dk ikke om kosttilskud. Men denne gang gør vi en undtagelse. Det skal handle om pre-workout produkter, og hvordan du kan spare en masse penge, hvis du er villig til at opgive en flot bøtte og en lille smule effekt. Således vil jeg i dette indlæg komme med 3 tips, som kan spare dig en masse penge på pre-workout produkter.

1. Bland selv
Meget af det du betaler for, når du køber pre-workout produkter er en flot indpakning, og at ingredienserne er blandet for dig. Men det behøver du slet ikke, hvis du selv har en idé om hvilke aktive ingredienser, som du vil have. På den måde kan du spare en masse penge ved at blande det selv. Som bonus undgår du også alle de tilsætningsstoffer og andet skidt, som bliver smidt i mange pre-workout produkter for at give det en god smag. En blandning af koffein, taurin, beta alanine, kreatin og en form for Nitrix Oxid booster, er rigeligt til langt de fleste.

Flot emballage. Men du betaler også for det.

Flot emballage. Men du betaler også for det.

2. Kun koffein
Gider du ikke bruge tid på at lege den lille kemiker i køkkenet og bruge tid på at blande dit eget? Jamen så kan du spare en masse penge ved blot at holde dig til den vigtigste ingrediens. Koffein er hovedingrediensen i langt de fleste pre-workout produkter. Så du kan opnå meget af effekten blot ved at tage koffeinpiller eller drikke kaffe inden træning. Det er også MEGET billigere. Ved at drikke kaffe i stedet for at drikke fx. No-Explode kan du faktisk spare over 1000 kr. om året.

3. Hold pauser
Pre-workout produkter bliver først rigtigt dyre, når man har opbygget en høj tolerance, og derfor skal have store doser. Derfor er mit råd til dig, som gerne vil blive ved med at bruge dit No-Explode, Jack3d eller noget tredje; hold pauser. En pause på et par uger, når tolerancen er ved at blive høj, kan gøre at du ikke behøver uppe dine doser. Derved sparer du også en del penge.

Det var mine tre tips. Jeg håber, at du kunne bruge dem.

Tagged with:
 
Et kig værd: Foamrollerguide.dk